29 September, 2011

The Vogue Knitting Live Event

Back home,
- all the work behind us,
all in all,
this was a great experience!

Click on picture for larger view

Our booth came together quite all right,
and we sold pretty well.


It would have been a hard and hopeless job
without my good friend Michaela.


I could not have made it without her!


Besides drooling over yarn,
I also made some great new connections.

Sincere Sheep 
And how great is it
that Meg Swansen complimented my designs
as she visited my booth.
Also Clara Parkes (Knitters Review)
visited and took some pictures.

This knit creation has thin wire inserted
to every rose, to keep the shape.

My greatest moment was at the Gala Dinner/Fashion Show,
where Kaffe Fassett was the guest speaker.
What an inspiration,
what a great designer he is.
His color work give me goose bumps....
Beautiful!

Denne turen til Los Angeles 
har vært svært inspirerende for meg.
Det var på mange måter en travel helg,
med mye å se både av garn og design.

For besøkende var der forskjellige kurs,
demonstrasjoner og foredrag dagen lang.
Innimellom kunne de besøke markedet som jeg var en del av.
Jeg opplevde at mange er "redde" 
for å strikke mønster med to farger.
Selv erfarne strikkere tror at det er overmåte vanskelig.
Det å måtte klippe opp for f.eks. ermeåpninger
er så skremmende at mange tar at steg bakover.
Men jeg tror jeg overtalte noen
om at votter er en god størrelse til å trene på,
selv om svært få fra LA noen gang får bruk for votter
med sommertemperaturer så og si hele året.
I allefall etter norsk målestokk...

(Klikk på bildene så blir de større)


Ha en fin dag!



8 comments:

LivM said...

Dette ser da supert ut. Flott stand du hadde og der skulle jeg virkelig ønsket jeg hadde vært. Du må ikke undre deg over at du får flott respons, det er jo lekre design du lager så det skulle bare mangle. Det garnet du har bilde av skulle jeg gjerne likt å prøve. Er det noe du selger?

Rigmor said...

det så nå kjekkt ut :) DU har jo så flotte mønster at de virkelig er verdt å vise fremm!!! Ha en flott uke videre!

Hannesol said...

Så flott Randi! Ikke rart de er interesserte i dine mønstre, de er virkelig outstanding både hva mønster og fargesammensetning angår!

randi K design said...

Takk for det!

Ruth said...

Så flott at det gikk så bra. Det må jo ha vært kjempespennende - og er det ikke typisk at et eller annet slår alvorlig krøll på seg når man slettes ikke har tid til sånt. Jeg håper hoften din er bedre, man skal ikke kimse av sånt.

Men at designene dine vekker oppsikt det syns jeg ikke er det minste rart, de er skikkelig flotte, alle som en.

Ha en fin helg.

Bodil said...

Det er så flott alt du lagar, at det er ei fryd å sjå :)

Vilt og vakkert said...

Heisann!

Herlige votter! Når jeg er ferdig med å hekle slumreteppet, skal jeg finne fram strikkepinnene og deilig garn og strikke at par fine votter med inspirasjon fra bloggen din!
Men aller først:

Put on your walking shoes, bring with your camera or paper and pen and document what you see on October 9 and link to my blog!
More information: http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/10/bloggers-sunday-walk.html

Join us ;:OD)
Comment on my post on Sunday, and I collect the links and make a new post on Monday!

Sylvia said...

hei Randi
Så morro å få være med på en slik messe og ha egen stand, den så flott ut!!!
Jeg var på Strikkefestival i danmark for etpar uker siden, og opplevde masse fint der. Det er så deilig å ha folk rundt seg, med de sammen interessene.
Klem