24 January, 2008

Scarf pattern


I finished the scarf.
A easy project for beginners,
so I will post the pattern here.
I used wool yarn,
this one knitted in the UNT
(University of North Texas)
school colors.



“College Patriot Scarf”


With green Cascade 220 wool, CO 40 sts.

Row 1: *K 2, P 2*, rep **
Row 2: Turn, *K 2, P 2*, rep **
Row 3: *K 2, P 2*, rep **
Row 4: *K 2, P 2*, rep **
Row 5: *K 2, P 2*, rep **
Row 6: *K 2, P 2*, rep **
Row 7: *K 2, P 2*, rep **
Row 8: *K 2, P 2*, rep **
Row 9: Knit across all sts
Row 10: Knit knit across all sts

Repeat row 1 through 10.

With white, k 2, p 2, 4 rows,
With green, k 2, p 2, 3 rows,
With white, k2, p 2, 4 rows.

Change to green and
knit across all sts
Next row: knit across all sts

Keep knitting with green,
repeating row 1 through 10,
until the scarf measure 57” (145 cm).

With white, k 2, p 2, 4 rows,
With green, k 2, p 2, 3 rows,
With white, k2, p 2, 4 rows.

Change to green and knit across all sts
Next row: knit across all sts

Keep knitting with green,
repeating row 1 through 10,
one time,
then repeat row 1 through 8,
one time. Cast off.
Weave in the loose strands.
Go UNT!

6 comments:

Terrie D. (StarSpry) said...

Your scarf looks great! I love the little white stripes at the ends :D

Harpa Jónsdóttir said...

Megaflot!

Rune Eide said...

Kanskje dette er noe for deg? Jeg fant den ensom og forlatt på en pinne.

GAWO said...

Hei. Ser at du har hatt hyggelig besøk av Runee. Jeg tok meg den frihet og linket til deg i en kommentar på siden hans. Han har en fin blogg, både en norsk og en engelsk versjon. Jeg håper at du kommer tilbake dit og finner mye du vil like.

Og takk for kommentar på min side. Altid hyggelig når du stikker innom. Ja, det var en filmsnutt fra USA jeg hadde. Dessverre så har jeg ikke så mye film fra mine turer. Men det bør jeg sikkert begynne med. Kan feste kamera på hjelmen. Hos oss står sikkerhet i høysete og hjelm er påbudt.

Ha en riktig fin dag

Anonymous said...

Flott skjerf.Takk for at du deler oppskriften.

cindy said...

Congratulations! I have also just awarded you the Make My Day award.Check out my blog.