20 March, 2011

Look who is here....


We have been gone for a week,
and I off course worried about 
the pigeon in my flower pot.
The squirrels can be a pest around here,
as sweet as they are,
and they could easily get to the eggs.
I really didn't know how long 
she would lay on her eggs,
but it must have been close to 3 weeks.
Some younger feathers on her right side
was an indication that something had happened.


This morning she was out "shopping for food",
and to my joy, I eyed two little ones,
not one, as I first expected.
So now we need to guard the squirrels 
even more than before.


Vi er hjemme igjen etter en ukes vinterferie.
Dua i blomsterpotta oppe på terrassen
har klekket ut eggene sine.
Hun har ligget der i ukesvis,
og vi har vært nervøse for at ekornene
skulle få fatt på dem.
Tenk det ble to små!
Jeg hadde kun sett det ene egget,
så det var en overraskelse...

3 comments:

siddisisalou said...

Kjempeartig å følge gjestene dine - de to er kanskje tvillinger .... ?

Alettesiriane said...

Dette har eg gleda meg til.Det er første gang eg har sett nyfødte duer.Så fine,og for en flott heim de har!

Ruth said...

Hellandussen. Tenk å få duebarn i en blomsterpotte! Helt utrolig. Det er første gang jeg ser dueunger også. Jeg har alltid trodd at duer ble født voksne;)

Håper du får en koselig uke. Det er vel kanskje en ok temp der nå såpass tidlig på året?