25 April, 2007

Det vokser votter i hagen!


I am growing mittens in my garden!
Inspired by the beautiful colors outside,
and yet again from the book "Poetry in Stitches",
I used one of the patterns to create these mittens.
It will probably not be the last pair emerged from this book...


Mye vakre farger å velge i for tiden.
Inspirasjonen kommer fra fargene naturen,

og jeg koser meg sånn med boken "Dikt i masker".

Link lenger nede på siden..

Mønsteret her er "lånt" fra en av jakkene der.
Det blir helt sikkert ikke det siste paret!

20 comments:

Anonymous said...

I see where you get your inspiration from.....!!!

knitnzu said...

I just love seeing your mittens, especially when you put up the picture with the flower/garden inspirations!

Strikkelise said...

Vakre votter!

Anonymous said...

Så lekre votter i vakre omgivelser! Du er jammen flink!

Monstermønster said...

Utrolig mange nydelige votter! Og i så flotte omgivelser!

Anonymous said...

Nydelig, nydelig, nydelig!! Noe annet er det nesten ikke å si! Du er en god inspirasjons kilde :-)

Anonymous said...

Her tryller du frem det ene vakre votteparet etter det andre! Og du tar så vakre bilder at det er en fryyyyd!
Landstedet vårt er på en øy på Tjøme, vi kaller det vårt eget lille paradis.. :) og vi er der så mye vi bare kan hele sommeren. Det ligger bare en halvtimes kjøring pluss en liten båttur hjemmefra, så det går til og med an å dra derfra til jobb, særlig for meg som bare jobber 2-3 dager i uken!

Anonymous said...

Fortsatt mykje nytt og fint i bloggen din. Du er kjempe flink og sette sammen farger :) Lommetøflene er veldig enkle og greie når du skal bruke opp et nøste garn. Det går akkurat 50 gr pr par. Ha ei fin helg.

Tone said...

Duverden så fine fargar!
Det var jammen så kjekkt å kikke i bloggen din!
Ha ein fin dag.

Hege said...

Nydelige, og perfekt til den hortensiaen :)

Anonymous said...

JAAAAAAAAAA... jag bara älskar dem!!! vill ha, vill ha ;)
Vilka härliga färger... och det där mönstret ÄR ju bara SÅ läckert, suck... För att inte tala om trädgårdsbilderna, suck. Här är det ju nästan inte ens vår ens, ;) Jo, det är det väl, men blåsigt så det räcker, brrr.
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som njuter av båder vantbilder, garnets färger och trädgårdsbilder, hua... ;)

Anonymous said...

Imponert over votteproduksjonen din. I bildene stemmer fargene på vottene med omgivelsene rundt også.
Takk for koselig hilsen i bloggen min, ja jeg bor ved en elv. Jeg bor i London og er så heldig at jeg bor ved bredden av Themsen, så de fleste bildene mine er fra Themsen og parkene i London.
Ha en fortsatt fin dag !

Anonymous said...

Skulle virkelig ønske det vokste så nydelige votter i min hage også!
Men nei, - så heldig er man dog ikke.
Istedet maler jeg entrè, og håper på å bli ferdig engang.. hi-hi....
Ha en fortreffelig helg!

Anonymous said...

Hei!
For noen nydelige votter som vokser i hagen din ;o)
Håper vi får se mer av begge deler!
Hilsen
U9

Mikkeline said...

Hei!
Nå har jeg vært bortreist noen dager, og ikke hatt tilgang på PCen. Da jeg kom hjem måtte jeg skynde meg å sjekke om det var kommet enda flere artige votter, og det var det jammen! Jeg likte disse også kjempegodt.

Anonymous said...

Så fine votter! Og litt misunnelig på de sommerlige omgivelsene...
Ha en fin strikkehelg!

Anonymous said...

I'm amazed by the perfect color match between mittens and flowers! "Poetry in Stitches" has the most beautiful photos, and patterns.

Anonymous said...

For noen nydelige votter. Nydelige farger også, matchet jo perfekt til fargene på Hortensiaen. Ha en fin dag !

Knitika said...

I love to come browse through your mittens. You are making so many amazing pairs! Beautiful job on them all. Love your flowers, too!

Anonymous said...

Nydelige votter du lager, og virken herlig hage du har..

Ønsker deg en fortsatt kreavtiv og fin uke..