04 July, 2009

Sweater

about size 2-3 years.


This is an old pattern from Sandnes Uldvare.
The book is called "Til Fjells nr. 6",
it also says "Barn/voksne 9908" in one of the corners.
I used Cascade Superwash,
and I am knitting it in a size 4 years.
However,
since the pattern is asking for Peer Gynt yarn,
my sweater came out smaller.
Which is OK, I wanted it to be a size 2 anyway.
Got to admit that my colors are a little un-traditional.

Have a Happy 4th of July!

Har noen gamle hefter fra Sandnes Uldvare,
og fant en del kjekke gensere.
Denne vil jeg strikke i første omgang,
så får jeg se om det blir flere etterhvert.
Jeg vil også teste ut forskjellige garn sorter.
Garnet jeg har brukt
er litt tynnere enn Peer Gynt,
som er brukt i originalen.

12 comments:

Celestina Marie said...

Hi Randi,
Happy 4th of July to you and the family. I am glad you got to drive down the street last weekend. You would have missed us anyway, as we were in West Texas for 4 days. It was a great little mini trip to see our old home and how much the city has grown. Lar was working and I had fun tooling around town.

Thank you for stopping by my blog. Hope you have a nice weekend and give our best to all.
Hugs, Celestina Marie

Bodil said...

Ja, det er mange fine mønster i gamle strikkehefter. Det blir nok ein flott gensar :)
Gratulerer med overstått 4. juli, og ha ein fin søndag!

gletting said...

Det er så flott med alle de nye, tymme ullgarnmerkene. Peer Gynt har jeg strikka mye av, og Falk og Triplex og alle de gamle gode som holder livet ut. Jeg strikka i Triplex mye, for det holdt seg så godt. En genser som jeg strikka på gymnaset, var det en elev som lånte en gang klassen var på tur. Da var den omtrent 10 år gammel. Hun likte den så godt at hun fikk den. Kanskje den lever ennå. Flere av genserne som jeg strikka til broren min da han var tenåring, har han ennå. Alle gikk med sånne gensere den gangen.
Ulempen med dem var at de var veldig varme, men nå kan vi strikke de flotte mønstrene om igjen, for eksempel i Sisu, som blir tynt og lekkert.

Tani said...

Happy 4th of july på etterskudd.Håper dere hadde en fin dag! Genseren ser kjempefin ut, og de små sko/sokkene du hadde i headingen din var bare helt bedårende!ha en flott dag videre. Varm hilsen fra sørlandet

Tovepia said...

Ja, dette er et gammelt og flott mønster som det var hyggelig å se igjen;) Takk for tipset! Ha en god dag og klem fra solfylte Trøndelag!

strikkedilla said...

Denne blir flott. Masse flott som har blitt til i bloggen din i det siste. Helt imponert

Tino said...

Nydelige farger du har valgt. Det er morsomt at gamle tradisjonmønster er blitt moderne igjen.
Ha en fin Søndag videre :)

Monicas said...

Heisann_:)-hvordan er det med deg langt der borte?...så fin genser du skal til med..sjøl er jeg veldig glad i både fanakofta, og setestalsgensere....vakkert arbeid som alltid...klem fra nord..

LivM said...

Genseren kommer til å bli flott. Fint med litt tynt garn noe jeg synes det er lite av her til lands, foruten babyullen.

mimouna said...

Kjekt at gamle mønstre blir brukt, og med litt spreke farger blir de jo helt moderne igjen. Denne tror jeg blir fin!

Jorun said...

Et nydelig mønster. Den genseren kommer til å bli flott!

hobbyvenn said...

Det er så mange fine gamle mønstre. Kjekt å bla i gamle oppskriftshefter også... Nydelige farger du har valgt. Fortsatt god sommer.