10 April, 2012

Upholstery of chair...

What did you do for Easter?
This is what I did...


I bought this chair at a consignment store,
thought it had good "bones"...
In a way it was OK,
but I already had some other plans for it.


Not really knowing what I was doing,
I started to rip...
No way back at this point...



Many layers of staples,
and ripping them out took hours!


I decided to leave the old fabric in place,
after making sure it wouldn't show through the new.


At the back I put in a small design,
making sure to center it before attaching.
It shows our initials in capital letters.


A few tools,
and a big mess...


A small foot stool was also covered,
and I am pleased with the result.


Visste nok ikke helt hva jeg la ut paa
da jeg angrep, 
og trekket om denne stolen i helga.
Men resultatet ble bra synes jeg.
Designet i ryggen er malt paa med tekstilmaling.
Designet bokstavene paa computeren,
og skar dem ut med skalpel = sjablong.

Ha en fin dag!


11 comments:

Lillemor Elfgren said...

Snyggt!

siddisisalou said...

En utrolig flott jobb du har gjort. Har lignende planer, men mitt trekk må vœre mulig å ta av for å vaskes. Mange søte små hender her i huset, og da er det tryggest med ta av og på trekk i mitt tilfelle. Designet var helt genialt - du er virkelig en flink håndtverker !

Siddis back home said...

Bøyer meg i støvet nok en gang for ei kjempeflinke dama du e!

RikkeBo said...

Kære Randi
Hvor er det et flot stykke håndarbejde.. Møbelpolster..
Under mine studier i København, blev jeg tilbudt en lidt større øreklapstol; men havde desværre ikke mulighed for at fragte den til SydFyn.. Det fortryder jeg den da idag; men måske jeg finder en på et loppemarked i min nærhed..:o)
God Tirsdag Aften / RikkeBo

Rani said...

Do your talents ever cease?! Gorgeous!

Ruth said...

Lekker ble den. Jeg har prøvd meg på lignende prosjekt og det er jammen meg ikke enkelt. Din ser helt proff ut. Ser dere hr dt varmt for tiden, her er det skikkelig guffent i dag, men jeg håper jo at våren kommer tilbake snart.

Celestina Marie said...

Hi Randi,
Oh I just love your new chair and your new fabric with initals. It is so now in design and a great look. I am working on lots of new looks too and nearly finished except for a slipcovering of a loveseat. My life of a designer, oh I am never done!! LOL

Love to you my friend.
Celestina Marie
hellos to all~~~~

hobbyvenn said...

Så utrolig flink du har vært! Stolen ble et stasmøbel av de sjeldne..

ruma said...

Hello, randi K design.

  Lovely your works, full of joy.

  Thank you World-wide LOVE, and your Support.

  The prayer for all peace.
  I wish You all the best.

Have a good weekend. from Japan ruma ❀

Ninne said...

Tusenkunstneren Randi! Fantastisk flott stol!:)

Yarn and Ivories said...

What a find! What a beautiful, elegant design, and the monogram on the back is perfect.