23 March, 2011

"Anna jakken"

...men denne er for Tyra!

Veldig greit å ha noe lettvindt å strikke på
når man er på ferie.


Denne var grei å ha mellom fingrene,
kun restegarn fra et tidligere prosjekt.
Motivet er ment å se ut som en katt,
i motsetning til den originale jakken 
som har en and.


Lagde dennne litt større,
og strikket i Heilo.


Ikke en typisk babyfarge,
iallefall ikke i dette landet (USA).

This jacket is knitted in Heilo from Dale,
on 3.5 mm needles.
A great wool yarn!
It is made a little larger than the original,
because it is for an older baby.


14 comments:

Margith said...

Hej Randi!
Hvor er Anna jakken til Tyra smuk :_)

Siv said...

Denne er både fin og tøff! Jeg likte veldig godt både farger og fasong! :o)

gletting said...

Kjære Randi! Thyra-jakka er nydelig. Fargene er flotte. Her er det bare regn regn regn og ras ras ras, så posten kom ikke før i dag. Tusen takk for den flotte gaven! Den er nyttig, så jeg tok den i bruk med en gang. PC'en min er i stykker, så jeg bruker R's, skriver til deg når jeg får tilbake min egen.
Er du på "sommerferie"?

Rani said...

I really love the colors. Off with the traditional baby pastels. This is such interesting shaping and construction, too. Just darling.

siddisisalou said...

Nydelig kombinasjon av farger. Hun kommer til å bli kjempesøt i pusekattjakken.
Jeg er snart ferdig med Anne jakken og den blir så fin. Masse garn igjen forresten - 2 hele nøster - så det blir sokker og lue også tenker jeg.

Ragnhild said...

Ei herlig jakke til Tyra :)

Fru Knudsen said...

Ih, hvor er den jakke fin. Er det muligt at købe mønster i str. 1-2 år? Jeg kunne god tænke mig at lave den til mit barnebarn på 14 mdr. og netop i de farver som din har. Den er simpelthen så fiiin!

Hannesol said...

Hei Randi :) Har ikke fått vært innom her på en god stund, har blitt mest FB på meg de siste månedene. Masse nytt her og fine bilder - likte den jakka i ikke-babyfarger jeg da. Ha en riktig god helg!

Nitus said...

Jakken ble kjempefin,likte så godt fargene du har brukt.
Ha en fin dag videre.

Bodil said...

Fantastisk flott jakke, og fine fargar :)

cindy said...

A sweet jacket with a wonderful construction.

Siddis back home said...

Takk for kommentar på bloggen min! Flott jakke, så heldige ungene dine er.
Vet du hvor man kan "adoptere" en bestemor som er flink til å strikke og ikke blir lei av å strikke to like plagg?;))) god helg!

randi K design said...

Tror ikke jeg tar bestemor jobben, men filletante kan jeg vel vaere! Dessuten er du saa flink til aa strikke selv "Siddis back Home"! :-)

Guro said...

så søt og feminin og "gammeldags", - annerledes, spesielt fargan, kan nok tenke mæ at den skille sæ ut "over there"