23 November, 2010

Help me understand....

11 comments:

Anonymous said...

eric claptons 5-åriga son avled efter att ha trillat ut genom fönstret genom en olyckshändelse. låten speglar den enorma skuld han kände över sitt beteende efter det att han fick veta att sonen hade omkommit. med tiden har han dock försonat sig med det som hände och han tror numera att han och sonen kommer att återförenas i himlen...

inga ord eller förklaringar räcker till för att förklara eller förstå en sådan förlust...

//////////////KRAM\\\\\\\\\\\\\\

Unknown said...

*Klem*

fale artut said...

Kära Du! Det finns nog ingen förklaring. Tiden var helt enkelt ute för Din son. Det finns de som klarar svåra olyckor, som egentligen inte skulle överleva, men gör det ändå. Att mista ett barn är det svåraste. En bit som försvinner ur ens hjärta för alltid. Men, Din son finns också för evigt, inom Dig!

Tove said...

Åhhh, så trist det var å lese om tapet av ein kjær son. Forstod det slik at det må ha skjedd brått, og det er ingenting som er meir uforståeleg og vondt enn det.

Sender mange gode klemmar.....

Tove said...

Her skal du få eit dikt til ettertanke....

Sangen om gleden
-
Du som ber om dager uten sorg,
du som sanker lyst og glede
for å holde smerten nede,
du som jager etter vind
-

Du som tror du vokser uten tap,
du som aldri tar en sjanse,
Men må holde dødens skanse,
mens din livslyst tørker inn;
-
Alt som kan gi glede
har ein spire te et savn…
-

La solen seile over himmelen,
på slep er alltid natta med.
Om glede snart må vike plass for sorg,
er begge frukt av samme store tre.
-
Du som vil ha nærhet uten sår,
du som stenger alle dører
når en rusten kant berører
dine lengslers ømme hud;
-
Lykken kan du bare høste der
kor smerten gror…
-
-La solen seile over himmelen,
snart følger mørket på fra øst.
Om glede da må vike plass for sorg,
er begge frukt av samme store høst.
-
Du som trur at himmelen blir te
I dit eige skjøre hjerte,
uten gråt og fødselssmerte,
må ha glømt ka glede e.
-

-
- Erik Hillestad -

Anonymous said...

Randi,
I was so sorry to read about your loss. Don't know any Norwegian, so can't figure out the details. But whether it was sudden or expected, it still isn't ever easy. Time does heal, even though I know that's probably hard to believe right now.
My thoughts are with you.

Katy Cox

Ruth said...

Nei Randi, jeg vet ikke om man kan forstå. Det er en sorg så ufattelig stor - man må kanskje bare lære seg å leve med den.

Jeg sender et lite vers jeg også.

Døyr fe,
døyr frendar,
døyr sjølv det same.
Men ordet om deg aldri døyr vinn du eit gjetord gjævt.

Fra Hávamál

Så lenge noen husker og så lenge det er noen som elsker så blir en aldri borte. Og de gjerninger som har blitt gjort blir alltid stående igjen.

Ord blir så fattige i en slik situasjon, men jeg tenker virkelig på deg og sender deg alle varme tanker.

lise said...

Jeg kan ikke hjelpe deg å skjønne noe som er ubegripelig, men jeg tenker på deg. *klem*

Unknown said...

Kjære deg.
Da min yngste sønn var 2mnd, mistet jeg min kjære nevø. Jeg vet ikke.... det var min nevø og sorgen var stor og varte i mange år.
Jeg forstår at det må være grusomt for deg, og mange spørsmål, hvis og hvorfor.
Tror bare det er tiden som kan lindre smerten du føler.
Ingen mor skulle måttet følge sitt barn til graven, men noen ganger er det slik.

Jeg tenker på deg i denne vonde
tiden du er gjennom og du vil klare det. Du får ikke flere tanker om gangen enn du kan klare.
En varm klem fra meg.

randi K design said...

Tusen takk alle sammen, takk for gode ord! Han døde så brått, ingen visste han var syk. Han hadde lungebetennelse, men visste nok ikke selv at det var så alvorlig. Vi har også funnet ut nå i etterkant at hjertet hans hadde vokst.Han skulle ha vært her hos meg nå, i en og en halv måned. Billettene lå ved siden av ham på bordet... Han skulle bli 35 den 29. november.

Ida E said...

Kjære deg. Fryktelig trist å høre at du har mistet sønnen din. Fine melodier han har laget. Håper dere kan ta en dag om gangen gjennom de dagene som kommer. Lykke til med begravelse og alt det praktiske. Det er ikke lett å forstå det som er uten mening, men bak tåken av sorgens knyttneveslag, kommer det etterhvert en himmel av gode minner. Gode tanker til deg og dine.
Hilsen Ida