26 October, 2007

Idyll på Amla Nedre

On my resent trip I visited this beautiful farm.


In near future it will be home
for one of my daughters and her family.
This is thoroughly a small Paradise on earth..


Flowers were still blooming,
even though they have had night frost already.

The farm has been in the family
for several generations.


My youngest grandson Hallvard,
is the 9th Hallvard in this family.
It was given in every second generation,
after Scandinavian custom.


The horses needed their blankets,
but enjoyed the fresh air
and the warmth of the sun during the day.


The leaves are coming down,
winter will be on its way soon...


Jeg fant denne idyllen i Kaupanger...
Her er så mye skjønnhet,
hvor en enn snur seg,

at en inntar en spesiell stemning
av fred og salig beruselse...




5 comments:

Terrie D. (StarSpry) said...

What a beautiful place to live!

GAWO said...

ÅÅÅ for et nydelig sted.
Jeg har kjørt forbi Kaupanger mange ganger. Jeg har min søster i Sogn og jeg synes alltid det er stas å komme dit.

FO - 2 said...

Mange flotte bilder fra Norge her Randi! :)
Flotte minner, som du kan se tilbake på med glede.
Takk for at du deler det med oss andre.
Det er fint i Sogn ja! :)
Jeg har onkel osv. i Kaupanger.
Bestemor i Sogndal, mamma innerst i fjorden og ellers slektninger spredd i hele fylket der.
Er selv født i Aurland.
Klem fra en Sogning. ;)

randi K design said...

Saa koselig Ida.. Aurland er nydelig! proevde aa legge inn kommentar hos deg, men fikk det ikke til.. Ha en forsatt fin helg!

Anonymous said...

Hei Randi! For noen vakre bilder du har tatt fra Norge! Jeg vil tro det er godt å ta dem frem i ny og ned "over there". Jeg "fant" deg på hobbyboden og fikk se at du laget noen alldeles vakre mønster til votter. Dette vil jeg tro er populært i usa også. Flott blogg og masse flott innhold. Her vil jeg komme tilbake :-)