17 April, 2007

Another pair is done....


I don't have sun here this morning,
so the picture isn't as vibrant as it could have been...


The color of these mittens are quite different...
I don't know how I came up with this color combination,
but now when their done,
I like them.
I decided to make the thumbs with a pattern,
different on each one,
which was fun.


The pattern on the wrist is from a pair of mittens I found on Knitty.
Further down on this blog I have made another pair
using the same pattern from Knitty.


Solen er borte nå på morgenkvisten,
så bildene er ikke så skarpe som de kunne ha vært.
Fargesammensetningen på disse vottene ble ganske uordinær,
var ikke helt ening med meg selv,
men resultatet ble OK synes jeg.
I tillegg brukte jeg mønsterborden fra vristen
på tommeltottene (kjekt ord..),

forskjellige fra hverandre.
Deler av mønsteret kan finnes på Knitty.
Et annet par fra samme mønster,
kan finnes litt lenger nede på denne bloggen.

15 comments:

LivM said...

Jeg beundrer virkelig arbeidet ditt. Misunnelig er jeg også, for jeg er ikke flink til å sette sammen farger og mønster selv. Må holde meg til det som er ferdig. Er kanskje litt for redd for å prøve!

Anonymous said...

mange kommer nok til å misunne deg disse,kjempefine er de:)

ha en fin tirsdag:)

Fjellrosa said...

Flotte votter!!!!!!! Flott side:-) Ha en fortsatt fin uke! Klemz

Anonymous said...

Åh... känns som om jag bara MÅSTE ha ett par sådana vantar, suck. Och de första där är ju helt underbara i färgerna dessutom, hm... Oki, de senaste här borde ju vara mer här... "gamla" flaggan, liksom ;) Men, gjorde de om flaggan idag blev det väl den svenska I den norska istället för tvärtom, hihihi... Jag gillade dock den, hm... är man för nära gränsen månne? Och kollar man "äldre" kartor så BOR man i norge, :p
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka lugnt... själv är jag mer död än levande, och orkar varken det ena eller andra... på sin höjd träna som ÄR ett måste för kroppens del, suck... resten av tiden? sovet tror jag, eller möjligen halvsover... ;)

Rositta said...

What lovely mitten, all I got done is one sock, shame on me...ciao

BeatrixB said...

awesome possum

they look great! now I am torn whether to lace-knit next or do the Norweger-Pattern... heeeeeeeeeelp...


:) Bea

Anonymous said...

UTROLIG fine ting du lager!! Skulle ønske jeg klarte det;) Takk for hilsen å min blogg forresten;) Må jo si at din er mer proff enn min! hehe... Ha en fin dag!

knitnzu said...

You make such wonderful mittens! We got about 15 minutes of sun here today, first time in days, and people were pretty excited!

Anonymous said...

All your mittens look fabulous!! Love the color combinations, too. Fantastic work - as usual! :-)

Anonymous said...

Hei. Jeg syns du lager nydelige ting. Jeg er helt stum av beundring etter å ha kost meg rundt på bloggen din. God helg:-)

randi K design said...

Takk for det!

Anonymous said...

Good morning! Eller er det god kveld hos deg kanskje? Så vakre votter du har strikket!
Ha en fin helg over there :)

Cloudberry said...

Kjempefine votter! Syns fargene er veldig fine sammen. Ha ei fin helg :)

Mikkeline said...

Hei, jeg har nettopp funnet din blogg og synes du er så inspirerende i fargevalg. Jeg skriver om deg i min blogg i dag. I og med at jeg ikke har spurt om lov først så må du bare si ifra hvis du ikke liker det, så skal jeg fjerne det igjen.
Ha ei fin helg!

Anonymous said...

For noen fantastisk flotte votter. Så nydelig fargevalg!
God helg!